Kwaliteitsjaarverslagen | Pre-audit

 
 

Kwaliteitsjaarverslagen

Om de kwaliteit van de geleverde zorg te kunnen observeren, verbeteren en te behouden is het belangrijk om een kwaliteitsjaarverslag te schrijven. In het verslag wordt duidelijk gemaakt hoe binnen jouw praktijk wordt omgegaan met het begrip ‘kwaliteit’, wat je doelen zijn en welke verbeteringen er steeds weer gemaakt kunnen worden.

Voor het schrijven van het jaarverslag ontvang je accreditatiepunten. Heb je al een kwaliteitsjaarverslag en moet dit geactualiseerd worden of is het de eerste keer? Wij stellen dit in beide gevallen een goed verslag op dat je vervolgens kunt invoeren in je KP register.

Werkwijze

Je ontvangt van ons een vragenlijst met vragen waar je over na moeten denken en die nodig zijn voor het opstellen van het kwaliteitsjaarverslag voor jouw praktijk. 

Na ontvangst van de ingevulde vragenlijst wordt het verslag opgesteld. Mochten er naar aanleiding van de gegeven input vragen of onduidelijkheden zijn, dan nemen we contact met je op. Het concept verslag ontvang ter controle je per mail. De feedback wordt verwerkt in de definitieve versie.

Pre-audit praktijkkeurmerk

Het Praktijkkeurmerk staat borg voor een adequaat kwaliteitsbeleid. Je bent een commitment aangegaan met een vakvereniging en wat er getoetst wordt is feitelijk: voldoe je aan de afspraken die je met elkaar gemaakt hebt. Vaak ervaren paramedici dit als een controle maar je zou er ook anders naar kunnen kijken.

Je levert hoge kwaliteit en dit laat je zien, van eventuele feedback kun je alleen maar leren en er beter van worden. Zie het dus niet als negatief maar als positief. Er wordt beoordeeld of de praktijkvoering voldoet aan de gestelde normen en eisen. Een auditor voert hiervoor een uitgebreide controle uit. Heb je al een praktijkkeurmerk en moet dit geactualiseerd worden of is het de eerste keer? Wij begeleiden dit in beide gevallen door het uitvoeren van een pre-audit. 

Werkwijze

We komen een dagdeel op locatie om alles te doorlopen, te checken wat er al wel of niet is etc. Mochten hier verbeterpunten en/of aanvullingen uit voortkomen, dan geven wij daarover advies en/of begeleiding om dit in orde te maken zodat je klaar bent voor de visitatie.

Overige administratieve diensten

Ook voor hulp voor andere (personeels-)zaken kun je bij ons terecht. Zoals het opstellen van arbeidscontacten, contracten voor tijdelijke inhuur, wegwerken van administratieve achterstand, subsidieaanvragen etc. 

 

Wij werken o.a. samen met:

 

Meld u aan voor onze nieuwsbrief